26 épisodes
(4 h 20 min)
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Épisodes
S5 E5 • Spec Ops: The Line (Part 1)
This week, we talk about what makes Spec Ops: The Line so great (without spoilers).
Première diffusion : 22 août 2012
S5 E6 • Spec Ops: The Line (Part 2)
This week, we continue our dissection of Spec Ops: The Line (SPOILERS AHOY).
Première diffusion : 29 août 2012
S5 E7 • On Game Schools
This week, we give a step-by-step guide on how to choose a good game school.
Première diffusion : 5 septembre 2012
S5 E8 • Energy Systems
This week, we talk about those playtime-limiting systems often found in social games.
Première diffusion : 12 septembre 2012
S5 E9 • Starting Off Right
This week, we talk about the crucial "first five minutes" of a game.
Première diffusion : 19 septembre 2012
S5 E10 • Digital Rentals and the Online Arcade
This week, we discuss two alternate monetization methods that could work for certain games.
Première diffusion : 26 septembre 2012
S5 E11 • Mailbag #5
This week, we are reminded once again that Mailbags are a thing we do.
Première diffusion : 3 octobre 2012
S5 E12 • Beyond Fun
This week, we explain why games shouldn't be constrained exclusively to "Fun".
Première diffusion : 10 octobre 2012
S5 E13 • Aesthetics of Play
This week, we talk genres and some game design theory.
Première diffusion : 17 octobre 2012
S5 E14 • Demo Daze
This week, we explain why you don't see more game demos being released.
Première diffusion : 24 octobre 2012
S5 E15 • Horror Protagonists
This week, we talk about the importance of protagonists in the horror genre (and wear costumes).
Première diffusion : 31 octobre 2012
S5 E16 • "My Name Is Ozymandias…"
This week, we discuss the unfortunate lack of preservation for gaming's history.
Première diffusion : 14 novembre 2012
S5 E17 • Counter Play
This week, we discuss the design concept of Counter Play (with thanks to Tom Cadwell).
Première diffusion : 21 novembre 2012
S5 E18 • Combining Genres
This week, we discuss the best way to approach genre blending.
Première diffusion : 28 novembre 2012
S5 E19 • Balancing for Skill
This week, we talk about the factor of player skill when balancing multiplayer games.
Première diffusion : 5 décembre 2012
S5 E20 • Religion in Games (Part 1)
This week, we start discussing religion in games. Finally.
Première diffusion : 12 décembre 2012
S5 E21 • Religion in Games (Part 2)
This week, we talk a bit about Faith in games.
Première diffusion : 19 décembre 2012
S5 E22 • God Does Not Play Dice
This week, we address the rather large reaction to our previous episode.
Première diffusion : 9 janvier 2013
S5 E23 • Depth vs. Complexity
This week, we talk about the importance of balancing a game's Depth and Complexity.
Première diffusion : 17 janvier 2013
S5 E24 • How to Start Your Game Narrative
This week, we explain why settling on a story before you've started your game may be a bad idea.
Première diffusion : 23 janvier 2013
S5 E25 • The Beast Macabre
This week, we do a (somewhat premature) Horror Monsters episode.
Première diffusion : 30 janvier 2013
S5 E1 • Global Games: Brazil
This week, we begin a series on the potential for game industry growth in new regions around the world. First up: Brazil!
Première diffusion : 6 février 2013
S5 E2 • Funding XCOM (Part 1)
This week, we entertain ourselves by pondering the question: "Should we fund a real-life Xcom?"
Première diffusion : 13 février 2013
S5 E3 • Funding XCOM (Part 2)
This week, we conclude our musing on the need for a real XCOM program.
Première diffusion : 20 février 2013
S5 E4 • More Than Exposition
This week, we discuss some basic story principles as they apply to games.
Première diffusion : 27 février 2013
S5 E5 • Word Choice
This week, we continue talking about effectively handling exposition in games.
Première diffusion : 6 mars 2013