25 épisodes
(4 h 10 min)
Filtrer
Saison 1
Saison 2
Saison 3
Saison 4
Saison 5
Saison 6
Saison 7
Saison 8
Saison 9
Saison 10
Saison 11
Saison 12
Saison 13
Saison 14
Saison 15
Saison 16
Saison 18
Saison 2020
Saison 2021
Saison 2022
Saison 2023
Saison 2024
Épisodes
S6 E6 • Intrinsic or Extrinsic
This week, we explain the difference between intrinsic and extrinsic rewards.
Première diffusion : 13 mars 2013
S6 E7 • Why Console Specs Don't Matter
This week, we enjoy some speculation on Sony's Playstation 4.
Première diffusion : 20 mars 2013
S6 E8 • Differences in Scale vs Differences in Kind
This week, we discuss two fundamental game design principles (the ones in the title).
Première diffusion : 27 mars 2013
S6 E9 • Raising the Dead
This week, we begin a three week series on various topics relating to Telltalle's The Walking Dead.
Première diffusion : 3 avril 2013
S6 E10 • For Whom the Bell Tolls
This week, we talk about one of The Walking Dead's major themes.
Première diffusion : 10 avril 2013
S6 E11 • Minority
This week, we conclude our little series about The Walking Dead's numerous strengths.
Première diffusion : 17 avril 2013
S6 E12 • Games You Might Not Have Tried #5
This week, we list off a few more interesting games you may not have looked into yet.
Première diffusion : 24 avril 2013
S6 E13 • Like a Ninja
This week, we talk about how to make good stealth games.
Première diffusion : 1 mai 2013
S6 E14 • Global Games: Mexico, Argentina & Chile
This week, we take a look at some more Latin American nations and their potential for game industry growth.
Première diffusion : 8 mai 2013
S6 E15 • The JCPenney's Effect
This week, we examine the pros and cons of Firefall's loot system design.
Première diffusion : 15 mai 2013
S6 E16 • Toxicity
This week, we discuss how members of the gaming community treat each other.
Première diffusion : 22 mai 2013
S6 E17 • Dansky
This week, we talk about an early example of games attempting to push boundaries and do good.
Première diffusion : 29 mai 2012
S6 E18 • Moving Forward
This week, we discuss the need to change the conversation around video games.
Première diffusion : 5 juin 2013
S6 E19 • In Service to the Brand
This week, we discuss Bioshock Infinite and the problem with clinging to "the brand"
Première diffusion : 12 juin 2013
S6 E20 • When Difficult is Fun
This week, we discuss how to make a game challenging, yet still enjoyable.
Première diffusion : 19 juin 2013
S6 E21 • Not a Babysitter
This week, we talk about how games can be a shared experience between kids and their parents
Première diffusion : 26 juin 2013
S6 E22 • Used Games
This week, we talk some more about the used games issue.
Première diffusion : 3 juillet 2013
S6 E23 • Designing for a Touch Screen
This week, we lay out some basic guidelines for designing a game on touch devices.
Première diffusion : 10 juillet 2013
S6 E24 • A Little Bit of Yesterday
This week, we try to figure out why it is we cherish that "retro" era of games so much.
Première diffusion : 17 juillet 2013
S6 E25 • Game Compulsion (Part 3)
This week, we return to the subject of Game Compulsion and its causes.
Première diffusion : 24 juillet 2013
S6 E1 • So You Want to be an Indie
This week, we offer some tips on how to be a successful indie game developer.
Première diffusion : 31 juillet 2013
S6 E2 • Games in Education
This week, we discuss some of the difficulties of integrating games into our education system.
Première diffusion : 7 août 2013
S6 E3 • A Case for Board Games
This week, we discuss the importance of board games in the study of game design.
Première diffusion : 14 août 2013
S6 E4 • Myers Briggs and Character Creation
This week, we discuss a handy method for broadly defining one's characters.
Première diffusion : 21 août 2013
S6 E5 • Games You Might Not Have Tried #6
This week, we bring you a fresh batch of interesting games worth checking out.
Première diffusion : 28 août 2013