26 épisodes
(4 h 20 min)
Filtrer
Saison 1
Saison 2
Saison 3
Saison 4
Saison 5
Saison 6
Saison 7
Saison 8
Saison 9
Saison 10
Saison 11
Saison 12
Saison 13
Saison 14
Saison 15
Saison 16
Saison 18
Saison 2020
Saison 2021
Saison 2022
Saison 2023
Saison 2024
Épisodes
S7 E6 • The Feeling of Agency
This week, we kick off a series of episodes on Choice in games.
Première diffusion : 11 septembre 2013
S7 E7 • The Illusion of Choice
This week, we discuss the use of the illusion of choice in game design.
Première diffusion : 18 septembre 2013
S7 E8 • How Much Agency Do Games Need?
This week, we attempt to reframe the question of how much choice a game needs to successfully engage the player.
Première diffusion : 25 septembre 2013
S7 E9 • Negative Possibility Space
This week, we conclude our month-long discussion of Choice in video games.
Première diffusion : 2 octobre 2013
S7 E10 • Overlooked
This week, we familiarize ourselves with an often-ignored game genre.
Première diffusion : 9 octobre 2013
S7 E11 • Competitive Storytelling
This week, we examine the difficult challenge of storytelling in a competitive game space.
Première diffusion : 16 octobre 2013
S7 E12 • Spectacle Creep
This week, we discuss the increase in franchise scale and spectacle over time.
Première diffusion : 23 octobre 2013
S7 E13 • Games You REALLY Might Not Have Tried
This week, we pull out some creepy games you REALLY may never have heard of.
Première diffusion : 30 octobre 2013
S7 E14 • Collectable Games (Part 1)
This week, we begin a two-part series on the Collectable monetization model.
Première diffusion : 6 novembre 2013
S7 E15 • Collectable Games (Part 2)
This week, we continue our discussion of Collectable Games, their benefits and their potential dangers.
Première diffusion : 13 novembre 2013
S7 E16 • Community Management
This week, we discuss the under-appreciated role of the Community Manager.
Première diffusion : 20 novembre 2013
S7 E17 • What Is a Game?
This week, we discuss the debate over what does and doesn't qualify as a "game".
Première diffusion : 27 novembre 2013
S7 E18 • Incentive Systems and Politics (Part 1)
This week, we start a series looking at design problems in the US political system.
Première diffusion : 11 décembre 2013
S7 E19 • Incentive Systems and Politics (Part 2)
This week, we continue our series about design problems in the U.S. political system.
Première diffusion : 18 décembre 2013
S7 E20 • Incentive Systems and Politics (Part 3)
This week, we conclude our series on design problems in the US political system.
Première diffusion : 25 décembre 2013
S7 E21 • The Good We Do
This week, we discuss some of the positive impact our community has on the world.
Première diffusion : 8 janvier 2014
S7 E22 • Games You Might Not Have Tried: Collectable Games
Première diffusion : 15 janvier 2014
S7 E23 • The Magic Circle
Première diffusion : 22 janvier 2014
S7 E24 • Affordances
Première diffusion : 29 janvier 2014
S7 E25 • Fail Faster
Première diffusion : 5 février 2014
S7 E1 • Growing With Our Heroes
Première diffusion : 12 février 2014
S7 E2 • Simulation Sickness
Première diffusion : 19 février 2014
S7 E3 • Quest Design (Part 1)
Première diffusion : 26 février 2014
S7 E4 • Quest Design (Part 2)
Première diffusion : 5 mars 2014
S7 E5 • Games You Might Not Have Tried: Cyberpunk
Première diffusion : 12 mars 2014
S7 E6 • Collectable Games (Part 3)
Première diffusion : 19 mars 2014