88 épisodes
(17 h 36 min)
Épisodes
S1 E1 • Adaptive Soundtracks
Many video games these days boast having a dynamic soundtrack, but that usually just means the score kicks into a high tempo beat when you start shooting. Mark Brown shares some more inventive uses of adaptive audio.
Première diffusion : 6 novembre 2014
S1 E2 • Sequence Breaking with Toki Tori 2
Première diffusion : 22 décembre 2014
S1 E3 • Theme and Mechanics in Far Cry 2 and Far Cry 4
Première diffusion : 5 janvier 2015
S1 E4 • Half-Life 2's Invisible Tutorial
Première diffusion : 26 janvier 2015
S1 E5 • Secrets of Game Feel and Juice
Première diffusion : 17 février 2015
S1 E6 • Super Mario 3D World's 4 Step Level Design
Première diffusion : 16 mars 2015
S1 E7 • Redesigning Death
Première diffusion : 30 mars 2015
S1 E8 • Getting Lost in Axiom Verge
Première diffusion : 21 avril 2015
S1 E9 • Telling Stories with Systems
Première diffusion : 12 mai 2015
S1 E10 • What Capcom Didn't Tell You About Resident Evil 4
Première diffusion : 2 juin 2015
S1 E11 • Puzzle Solving... or Problem Solving?
Première diffusion : 18 juin 2015
S1 E12 • Arkham Knight and the Scourge of Scale
Première diffusion : 9 juillet 2015
S1 E13 • Is The Swindle the First Great Heist Game?
Première diffusion : 28 juillet 2015
S1 E14 • Point and Click Puzzle Design
Première diffusion : 12 août 2015
S1 E15 • Analysing Mario to Master Super Mario Maker
Première diffusion : 25 août 2015
S1 E16 • 3 Lessons from a Real-time, Turn-based Game
Première diffusion : 7 septembre 2015
S1 E17 • Is Until Dawn a Good Horror Movie?
Première diffusion : 14 septembre 2015
S1 E18 • A Super Mario Maker Super Spin-Off Episode
Première diffusion : 25 septembre 2015
S1 E19 • Ico, and Design by Subtraction
Première diffusion : 5 octobre 2015
S1 E20 • Why Nathan Drake Doesn't Need a Compass
Première diffusion : 26 octobre 2015
S1 E21 • Following the Little Dotted Line
Première diffusion : 17 novembre 2015
S1 E22 • The Mechanics of Movement
Première diffusion : 30 novembre 2015
S1 E23 • 5 Bits of Good Game Design from 2015
Première diffusion : 14 décembre 2015
S1 E24 • How Her Story Works
Première diffusion : 22 décembre 2015
S1 E25 • Anatomy of a Side Quest: Beyond the Beef
Première diffusion : 12 janvier 2016
S1 E26 • What We Can Learn From Doom
Première diffusion : 26 janvier 2016
S1 E27 • Morality in the Mechanics
Première diffusion : 23 février 2016
S1 E28 • How Jonathan Blow Designs a Puzzle
Première diffusion : 9 mars 2016
S1 E29 • Depth, Mastery, and Vanquish
Première diffusion : 28 mars 2016
S1 E30 • How (and Why) Spelunky Makes its Own Levels
Première diffusion : 12 avril 2016
S1 E31 • Should Dark Souls Have an Easy Mode?
Première diffusion : 25 avril 2016
S1 E32 • Controllers Control Everything
Première diffusion : 10 mai 2016
S1 E33 • A Deep Dive into Star Fox Zero's Controls
Première diffusion : 23 mai 2016
S1 E34 • Hitman, and the Art of Repetition
Première diffusion : 1 juin 2016
S1 E35 • What Mirror's Edge Catalyst Should Have Learned From Burnout Paradise
Première diffusion : 21 juin 2016
S1 E36 • Downwell's Dual Purpose Design
Première diffusion : 16 juillet 2016
S1 E37 • How Games Do Health
Première diffusion : 1 août 2016
S1 E38 • The Comeback of the Immersive Sim
Première diffusion : 18 août 2016
S1 E39 • Shovel Knight and Nailing Nostalgia
Première diffusion : 31 août 2016
S1 E40 • Deus Ex: Mankind Divided's Amazing Open World
Première diffusion : 19 septembre 2016
S1 E41 • Why We Remember Bioshock's Fort Frolic
Première diffusion : 10 octobre 2016
S1 E42 • Nintendo - Putting Play First
Première diffusion : 11 novembre 2016
S1 E43 • 5 Game Design Innovations from 2016
Première diffusion : 12 décembre 2016
S1 E44 • How Event[0] Works
Première diffusion : 26 décembre 2016
S1 E45 • The Last Guardian and the Language of Games
Première diffusion : 9 janvier 2017
S1 E46 • Finding the Fun in FPS Campaigns
Première diffusion : 30 janvier 2017
S1 E47 • The Magic of the First Legend of Zelda
Première diffusion : 20 février 2017
S1 E48 • The Secret of Mario's Jump (and other Versatile Verbs)
In this video, I look at "versatile verbs" - player actions that can have multiple uses, depending on how you perform them - in a number of excellent games.
Première diffusion : 27 février 2017
S1 E49 • Legend of Zelda: Breath of the Wild - An Open World Adventure
Première diffusion : 20 mars 2017
S1 E50 • Bonus: The music of Breath of the Wild | Downloadable Comment
Première diffusion : 23 mars 2017